בעלי עסקים רבים נוטים להשתמש באפשרות "בוסט פוסט" בפייסבוק כדי לקדם את העסק שלהם בלי כאבי ראש. עם זאת, למרות הפיתוי שבכפתור הקסם הזה, יש סיבות טובות מדוע אסור להסתפק בכך וכדאי לשכור איש מקצוע לניהול קמפיין שיווקי שלם וממוקד.
אז מזה בעצם הכפתור בוסט לפוסט בפייסבוק ואינסטגרם?
כשאתם לוחצים על כפתור ה"בוסט", פייסבוק אומנם מציע לחשוף את הפוסט שלכם ליותר אנשים, אך הבעיה המרכזית היא בחוסר המיקוד. מערכת ה"בוסט" מתמקדת בעיקר בהשגת חשיפה רחבה, ולאו דווקא בחשיפה איכותית לקהל היעד הנכון. התוצאה? יותר לייקים ואינטראקציות שטחיות, אך לא בהכרח לקוחות רלוונטיים או מכירות. זה מייצר לכם עוקבים ומעורבות שלא רק שהיא לא מועילה אלא גורמת למעט נזק. אחת המטרות שלכם כבעלי עסק היא לגייס עוקבים איכותיים ואמיתיים – וזה חוטא למטרה.
אז איך שונה הקמפיינר?
כאשר איש מקצוע מנהל קמפיין שיווקי, הוא מבצע מחקר מעמיק על קהל היעד שלכם: מיהו? מהם תחומי העניין שלו? היכן הוא נמצא? על בסיס נתונים אלו הוא בונה קמפיין מותאם אישית לא באמצעות בוסט אלא באמצעות מנהל המודעות של פייסבוק. הקמפיין בנוי במחשבה על השגת תוצאות אמיתיות – לידים איכותיים, פניות, ומכירות בפועל.
איזה עוד הבדלים קיימים בין בוסט לבין קמפיין מקצועי?
אחד ההבדלים המשמעותיים הוא גם בשימוש נכון בתקציב. "בוסט" בפייסבוק מחלק את התקציב בצורה לא יעילה, בעוד שאיש מקצוע יודע איך לפצל את התקציב בין קבוצות מודעות שונות, בדיקת קריאייטיבים והשגת אופטימיזציה לאורך כל מהלך הקמפיין. כך ניתן לוודא שהכסף שלכם מושקע בצורה הנכונה ביותר.
נוסף על כך, קמפיין מקצועי כולל בדרך כלל יותר מסוג מודעה אחד. ניתן לייצר מודעות קרוסלה, סרטונים, סטוריז ומודעות רימרקטינג המותאמות לכל שלב במשפך השיווקי של הלקוח. ה"בוסט פוסט" לעומת זאת מוגבל בעיקר לפוסט יחיד שכבר קיים בעמוד.
מעבר לכל אלו, איש מקצוע שיווקי יודע לקרוא ולנתח את נתוני הקמפיין, לבצע שיפורים תוך כדי תנועה ולהבין מה עובד ומה לא. זו גישה דינמית שמאפשרת שיפור מתמיד והגעה לתוצאות טובות יותר עם הזמן. כשעושים "בוסט", כמעט ואין שליטה כזו על הנתונים.
בסופו של דבר, ההבדל המשמעותי הוא בגישה. קמפיין שיווקי מקצועי הוא אסטרטגיה ארוכת טווח שמבוססת על ניתוח, יצירתיות ומומחיות, בעוד שבוסט פוסט הוא פתרון מהיר ושטחי שלא באמת ממקסם את פוטנציאל השיווק שלכם.
אז בקיצור, בפעם הבאה תעשו "בוסט" או תיקחו קמפיינר?
לצערינו רבים מהעסקים הקטנים נוהגים לעשות בוסט אבל שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים הכרחי להיות מקצועי. בדבר הזה כדאי מאוד ללמוד מהעסקים הגדולים!
אז בפעם הבאה שאתם שוקלים ללחוץ על כפתור ה"בוסט", עצרו רגע וחשבו: האם אתם רוצים חשיפה מהירה או תוצאות אמיתיות? השקעה באנשי מקצוע מיומנים תבטיח לכם החזר השקעה גבוה יותר, לקוחות רלוונטיים והצלחה עסקית לאורך זמן.