פתיחת סתימה באמבטיה – הפתרונות הנכונים

פתיחת סתימה באמבטיה

ניקוז אמבטיה או מקלחת סתום היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר שאתה מתמודד איתה בשימוש היומיומי שלך בחדר האמבטיה. ניקוז אמבטיה או מקלחת סתומים הם אף פעם לא חדשות טובות, במיוחד אם אתה מתכנן לעשות אמבטיה נעימה ומרגיעה. לאחר שפתרת את בעיות הניקוז שלך, הקפד למזער את הסיכוי שניקוז האמבטיה שלך ייסתם שוב.

ניקוז סתום עלול לגרום לכל מיני כאבי ראש

ולכן חשוב לדעת איך לתקן נכון ניקוז אמבטיה סתום. ניתן לפתור את רוב בעיות סתימת ניקוז האמבטיה בעזרת כמה כלים וטכניקות פשוטות, קלות לשימוש ופשוטות. הפתרון הטוב ביותר עבור ניקוז מקלחת סתום הוא לרוב שיטת עשה זאת בעצמך, שכן מנקי ניקוז מסחריים עלולים לפגוע בצינורות אם משתמשים בהם לעתים קרובות מדי.

אם המים ממשיכים לקפוא

ישנן מספר דרכים אחרות לשחרר את סתימת הניקוז של המקלחת, כגון שימוש בבוכנה, סרפנטין אינסטלציה או חומרי ניקוי טבעיים. אם האמבטיה ממשיכה להיסגר, הבריח מושבת ותצטרך לנסות תרופות ביתיות אחרות כדי לפתוח את הסתימה באמבטיה. אתה יכול בקלות לפתוח סתימה של ניקוז אמבטיה עם בוכנה רגילה, אבל תחילה עליך לסגור את ניקוז הצפת. אם לניקוז האמבטיה שלך אין תקע ניקוי, תצטרך להעביר חוט דרך סיפון; זו גישה קצת יותר מורכבת.

אם לאמבטיה שלך יש פקק ניקוז נשלף

הכנס מברג מתחת למכסה, שחרר את הבורג והסר את הפקק. אם לאמבטיה שלך יש ניקוז נסתר, הרם את הידית למצב פתוח, ואז אחוז בפקק ומשוך אותו מהניקוז. נדנד במרץ את הבוכנה למעלה ולמטה כמה פעמים לפני שתשלוף אותה במהירות מתוך חור הניקוז.

הכנס את הספירלה לניקוז וסובב את הידית עד שתגיע לבלוק

התחל על ידי שפיכת כמות קטנה לביוב והניח לבלוק לשבת במשך חמש דקות. שפכו את התערובת במורד צינור הביוב הסתום והניחו ל-20-30 דקות. תערובת זו תתחיל מיד לרחוש ויש לשפוך אותה מיד לביוב.

ייתכן שיהיה עליך לשפוך מים רותחים לביוב

אך שיטה זו פועלת היטב עבור סתימות קלות, מכיוון שהסודה לשתייה והחומץ הלבן ימיסו כל בחילה שהצטברה. כדי לשחרר סתימת ניקוז חדר אמבטיה סתום עם סודה לשתייה וחומץ, שפכו תחילה מים רותחים לביוב, ולאחר מכן חצי כוס סודה לשתייה. כסו את היקף הניקוז במסקינטייפ ומלאו את האמבט החסום ב-2 סנטימטרים של מים חמימים כדי לשחרר את הסתימה ניתן להיעזר באינסלטור כמו רז ביובית. אם טפרי הניקוז לא מנקים את האמבטיה, הבוכנה יכולה לעזור בניקוי הסתימה.

אם ניקוי המסנן והמכסה אינו יעיל ובעיית הסתימה באמבטיה נמשכת

אתה יכול לנסות להשתמש באחיזת ניקוז. כדי לנקות סתימה באמבטיה, התחל בהוצאת הפקק או המסננת מהניקוז. התחל בהסרה וניקוי של התקע והפילטר, והסר כמה שיותר לכלוך חוסם ניקוז בעזרת מקל ניקוז או נחש. כדי לנקות ולהסיר שיער מניקוז האמבטיה, התחל בהסרה וניקוי של פקק הניקוז והפילטר.

ראשית, הברג את המסך מניקוז האמבט והשתמש בחוט הכפוף כדי לדוג את השיער והקצף. שפכו את הכמות הרצויה של חומר הניקוי לניקוז האמבטיה, הניחו לו לעבוד למשך הזמן המוקצב (בדרך כלל 15-30 דקות), ואז שטפו את הניקוז במים קרים.

אמבטיה סתומה נגרמת מהצטברות ממושכת של גורמים

והאמבט מתנקז לאט יותר ויותר מדי יום. בדרך כלל הסיבה לניקוז איטי באמבטיה היא סתימת ביוב המגבילה את זרימת המים. תחזוקה לקויה של הביוב עלולה להוביל לניקוז איטי של אמבטיות או צנרת סתומה מוחלטת.

תיקון עשה זאת בעצמך של אמבטיה מתנקזת לאט

הוא לרוב לא קשה כמו שאנשים רבים חושבים. לרוב, שיער מצטבר מצטבר באמבטיות ובמקלחות, סותם את הניקוז. גם אם לאף אחד בבית אין מנעולים ארוכים, שיער שנושר בזמן שמפו או מתגלח במקלחת עלול לגרום להצטברות ולסתום ניקוז באמבטיה.

גם אם המים פשוט מתנקזים לאט

לאורך זמן זה יוביל להצטברות חלקה של קצף, לכלוך ולכלוך בתחתית האמבטיה או מגש המקלחת, דבר שעלול להיות מכוער או אפילו מסוכן. עם הזמן, ניקוז האמבטיה נסתם בהדרגה עד שאתה מוצא את עצמך עומד באמבטיה ומתקלח עם סנטימטרים של מים מלוכלכים משתפכים סביב הקרסוליים. כיורי אמבטיה יכולים להיות מסובכים, שכן שיער, קצף, משחת שיניים וכימיקלים אחרים לניקוי כיורים יכולים ליצור סתימה כמעט בלתי חדירה.

חשוב להשתמש בבוכנה הנכונה

בוכנה פשוטה לא תעבוד אם אתה עובד עם ניקוז קטן יותר, כמו כיור או מקלחת. תמיד עדיף להשתמש בבוכנה כאשר אין כימיקלים בניקוז, שכן הבוכנה בהכרח תמשוך את כל הכימיקלים לתוך הצינורות והם יכולים להתיז על הבגדים והעור שלך. כמוצא אחרון, יש להשתמש בחומרי ניקוי כימיים לניקוז, שכן הם מכילים כימיקלים חזקים המזיקים לסביבה וגם מחלישים את מערכת הניקוז של אמבטיות. מנקי ניקוז כימיים יעילים ביותר בפירוק סתימות ומסירים את רוב סתימות הביוב.

אם קפיץ הסליל נגמר

נסה להכניס אותו לחור הניקוז כדי לנקות סתימות מחוץ לסיפון. אם מדובר בכיור מטבח עם קערה כפולה, הדביקו סמרטוט רטוב לביוב אחד ושטפו את השני. מלאו חלקית את הכיור במים חמים והשתמשו בבוכנה כדי להסיר פסולת מהלוח השבור.

מה היה לנו עד עכשיו?