עלות החלפת דודי שמש בעיר ירושלים

עלות החלפת דוד שמש בירושלים לעיתים זולה יותר  מעלות תיקון של דוד השמש. כאשר מדובר באנרגיה סולארית, פסיבית או אקטיבית, העלות הממוצעת היא 5,000 עד 8,000 ש"ח. אתה יכול גם לחמם את הספא או בריכת השחייה שלך עם דוד שמש, שעולה בדרך כלל בין 2500 ל- 4500 תוספת, אבל הוא לא שונה בהרבה ממערכת חימום מסורתית של בריכת שחייה. ברוב המערכות המשלבות דודי מים קונבנציונליים עם דודי שמש, תגרור כמה עלויות חימום, אם כי נמוכות בהרבה מאשר בשימוש וגם החלפת דודי שמש בירושלים חימום קונבנציונליים בלבד.

למה כדאי להחליף דוד שמש ולא לתקן אותו

דודי שמש חדשים בדרך כלל מחזירים את העלויות הללו באמצעות חיסכון באנרגיה לאורך מחזור החיים שלהם וחיסכון זה עשוי בסופו של דבר לעלות על עלויות התיקון. הדבר נובע בעיקר מהירידה הדרמטית בעלות הפאנלים הסולאריים, שהובילה אנשים רבים שאם לא כן היו מתקינים דודי שמש לוותר על שימוש בחשמל שנוצר על ידי פאנלים סולאריים לחימום מים. בשנת 2005 הפכה ישראל למדינה הראשונה בעולם שדרשה התקנת מערכות ייצור חשמל פוטו-וולטאיות במבנים חדשים, ובשנת 2006 למדינה השנייה (אחרי ספרד) שדרשה התקנת מערכות חימום מים סולאריות. בעתיד, במיוחד בסין, מדינות רבות אחרות עשויות להצטרף לישראל, ספרד שטופת השמש ופורטוגל לחייב את כל הבניינים החדשים לכלול דודי שמש עם מים על הגג.

הרחבה מאסיבית של תוכניות לחימום מים סולארי וחימום חלל במדינות מתועשות עשויה להשבית כמה תחנות כוח פחמיות קיימות ולהפחית את השימוש בגז טבעי שכן דודי שמש מחליפים את דודי המים החשמליים והגזים. רוב היחידות מתוכננות כמערכות Solar-דודי שמש לחימום מים וחללים. במדינות נורדיות רבות, מערכות מים חמים וחימום חלל (מערכות סולאריות משולבות) משמשות לספק 15 עד 25 אחוז מהאנרגיה המשמשת לחימום בתים. באקלים רבים, מערכות חימום מים סולאריות יכולות לספק עד 85% מהאנרגיה למים חמים.

תפקידו העיקרי של דוד שמש בירושלים הוא לחשוף מחליף חום של מים או נוזלים לאור השמש ולאחר מכן להזרים את הנוזל המחומם ברחבי הבית לשימוש ביתי. מערכות אקטיביות עקיפות מזרימות חומר מונע קפיאה דרך קולטי שמש למחליף חום בו מועבר חום מהנוזל למי השתייה. המים הקרים עוברים תחילה דרך קולט השמש, המחמם את המים מראש. היחידה שואבת מים מבריכה או מפרץ דרך מסנן לתוך קולט שמש לחימום.

עלויות תיקון של דודי שמש בירושלים

מים אלו מוזרמים דרך הקולט לחימום או מחוממים על ידי נוזל נגד הקפאה המחומם בקולטים בעיקרו של דבר, המכשיר משתמש בחום השמש ובאנרגיה סולארית כדי לחמם מים לבית. זוהי מערכת סלילים כפולה המאפשרת לך לחמם מים במיכל מים מנירוסטה או עם אנרגיה סולארית או עם מקור משני של חשמל או חום. מכיוון שמערכת אחסון הקולטים המובנית כבר אוגרת מים חמים וגם אוספת את חום השמש, ניתן להשלים אותה עם דוד מים ללא מיכל או דוד מים לפי דרישה לגיבוי.

מערכת חימום סולארית כמו דודי שמש בירושלים אינה יכולה לשמש לחימום בריכת שחייה או ג'קוזי עליה לחמם את המים המשמשים בבית או במקום העבודה. גד אור אנרגיות מציעים תיקון דודי שמש בירושלים כאשר נעשה שימוש במערכת חימום מים סולארית יחד עם מערכת חימום מים מרכזית, חום השמש ירוכז במיכל חימום מוקדם ויועבר למיכל המחומם בהסקה מחוזית, או שמחליף חום סולארי יחליף את מחליף החום. גוף החימום התחתון והגוף העליון יישארו כדי לספק חום נוסף. התקנת מערכת סולארית עם דוד שמש בביתכם תאפשר לכם לרתום את עוצמת השמש לכל צורכי המים החמים של הבית שלכם. מערכות תרמיות סולאריות אקטיביות פוטו-וולטאיות משתמשות בדרך כלל בלוחות פוטו-וולטאיים של 5-30W ובדיאפרגמה קטנה עם הספק נמוך או משאבות צנטריפוגליות כדי להזרים מים.

בניגוד למערכות פוטו-וולטאיות סולאריות (PV) הממירות את אור השמש לחשמל, מערכות תרמיות סולאריות קוצרות אנרגיית שמש בצורה של חום. עבור משפחות עם אקלים מתון וחשבונות אנרגיה נמוכים, "חימום מים סולארי יכול להיות אחת הדרכים הקלות ביותר להשתמש באנרגיה מתחדשת ולחסוך בחשבונות האנרגיה, נכתב בדו"ח של התוכנית. גורמים בענף מעריכים כי בהסתמכות אך ורק על דודי מים חשמליים ולא על פאנלים סולאריים, משקי הבית מוציאים 1,500-2,000 שקל יותר בשנה. במאמץ להקל על הנטל הכספי ולשפר את איכות הסביבה, הגיש חבר הכנסת לשעבר וראש עיריית רעננה הנוכחי זאב בלסקי הצעת חוק בנושא יחד עם חבר הכנסת דב ענין (חד"ש) בדצמבר 2011. למרות כמה פסיקות מאז. אם כן, לחוק יש פרצות משמעותיות. , תוך מתן גמישות מסוימת לקבלנים בבניית בתים משותפים בגובה של מעל תשע קומות. עם עלייתם של בנייני דירות רבי קומות, יותר ויותר בונים אינם משלבים באופן חוקי דודי שמש בעיצוביהם, אומרים גורמים בתעשייה.

חברות מומלצות לתיקון והחלפת דודי שמש בעיר ירושלים

החברה המומלצת ביותר לתיקון והחלפת דודי שמש בירושלים היא ללא ספק גד אור אנרגיות, המעסיקה עובדים מקצועיים בתחום עם שירות מצויין.

למרות השימוש המוצלח באנרגיה סולארית בבית, ישראל לא הטמיעה אנרגיה סולארית תעשייתית בקנה מידה גדול. במאמץ לעמוד ביעד של 10%, שינתה ממשלת ישראל רבים מהתמריצים של ישראל לקידום אנרגיה סולארית.

ישראל הייתה היסטורית מובילה בתחום השמש הביתי העדות הברורה ביותר להיסטוריה זו היא אלפי דודי שמש על הגגות בירושלים ובערים אחרות. ההתעניינות הישראלית בדודי שמש החלה עוד לפני שישראל קיבלה עצמאות בשנת 1948. לראש ממשלת ישראל דוד בן גוריון יש דודי שמש בביתו. בין אם בעיר העתיקה בירושלים ובין אם בתל אביב המודרנית השוקקת, דודי השמש הללו, שלקח שנים לפיתוחים חדשים למגורים, נמצאים בכל מקום – בניין דירות נדיר ללא דודי שמש. כ-2 מיליון גרמנים חיים כיום בבתים עם פאנלים סולאריים על הגג שמחממים מים וחלל.

אי התחשבות בעלויות הסביבתיות ואחרות של דלקים מאובנים הביא לכך שעלות האנרגיה הסולארית הייתה גבוהה פי 2-3 מעלות הפחם או הגז הטבעי.

למידע נוסף אודות עלות החלפת דודי שמש בעיר ירושלים עליך לגשת לאתר

מה היה לנו עד עכשיו?