עורך דין דיני עבודה – שכר טרחה ועלויות

כאשר בוחרים עורך דין דיני עבודה, מומלץ לקחת בחשבון את המקצועיות, הניסיון והשירות של המשרד. מה שכן, יש גם לקחת בחשבון את העלויות.

תסכימו איתנו שכמו בכל שירות שאנו צורכים, הרצון שלנו יהיה לא לשלם יקר מידי. אבל שימו לב, בתחום כמו תחום המשפט ועריכת הדין, הזול עשוי לעלות ביוקר. לדוגמה, אם תבחרו לקחת עורך דין צעיר שאינו מנוסה מספיק או עורך דין שאין לו ניסיון בתחום הספציפי שאתם צריכים, הרי שהעלויות עשויות להיות נמוכות, אך הדבר יכול להשפיע משמעותית על התוצאה המשפטית. לכן, כאשר אתם ניגשים לבחור עורך דין, בדקו היטב האם המשרד הוא מקצועי והאם הוא מנוסה בכל הקשור לדיני עבודה. רק לאחר מכן, בדקו את העלות.

הכתבה בשיתוף עם משרד עו"ד דיני עבודה מוביל המספק מגוון שירותים בהם, שירותי נוטריון, טיפול תביעות בנושא פיצויי פיטורים, זכויות עובדים ועוד.

כמה מילים על שכר טרחה של עורך דין דיני עבודה

יכול להיות שתגלו פערים בין עורך דין אחד לאחר בכל הקשור לשכר הטרחה. זכרו ששכר הטרחה משתנה בגלל המורכבות של התיק המשפטי וכמו כן גם בגלל המוניטין והניסיון של המשרד.
בדרך כלל, שכר הטרחה (כאשר התביעה מוגשת עבור העובד. כלומר מבוצע ייצוג של העובד) יהיה בשיעור של 15 עד 30 אחוזים מהתוצאה של התביעה. כמו כן, יכול להיות שעורך הדין יגבה מכם סכום ראשוני לפתיחת תיק. סכום זה יכול להיות כמה אלפי שקלים.

הבדלים בשכר הטרחה

יש משרדי עורכי דין שמבקשים שכר טרחה מראש וזאת ללא קשר לתוצאה המשפטית ויש אחרים  שגובים שכר טרחה באחוזים והוא מבוסס על תוצאה מוצלחת בתיק המשפטי. כמו כן, יש משרדי עורכי דין שגובים שכר טרחה לפי שעות עבודה.

הכנת תביעה או הגנה במקרה של תביעה משפטית שמסתכמת בפחות מכמה אלפי שקלים במקרה זה, קשה מאוד למצוא עורך דין שייצג את העובד וזאת בגלל העלויות. על כן, אפשר להשתמש בסיוע של עורך דין. זה יכין כתב תביעה ויספק הדרכה כיצד לנהל את הליך התביעה ללא עורך דין.

אגב, כמו העובד שרשאי לייצג את עצמו ללא עורך דין, כך יכול גם המעסיק שנתבע על ידי העובד.
כל מה שהוא צריך זה להצטייד עם כתב הגנה. ניתן ורצוי לפנות לעורך דין שינסח את המסמך הזה.

עלות שעת עבודה של עורך דין דיני עבודה

במידה ושכר הטרחה של עורך הדין הוא לפי שעות עבודה, אז יש לקחת בחשבון שמחירה של שעת עבודה יהיה 400 עד 800 שקלים וכל זאת בתוספת מע"מ.

האם יש עלויות נוספות מלבד שכר הטרחה של עורך הדין?

התשובה היא כן. יש עלויות נוספות בהן:

-אגרה בשיעור של 1 אחוז מסכום התביעה.

-תשלומים על שירותים נוספים הנדרשים לתביעה כמו, תמלול של שיחות מוקלטות, דוחות איכון מחברות סלולר, תרגום של מסמכים וכו'.

-תשלומים למומחים חיצוניים למתן חוות דעת.

מה היה לנו עד עכשיו?