מקורות בהם ניתן למצוא מאמרים אקדמיים עבור עבודות אקדמיות

יש מספר מקורות מהימנים שבהם ניתן למצוא מאמרים אקדמיים עבור עבודות אקדמיות שונות בהן, עבודות סמינריון, תזות ועוד. בכתבה הבאה, נציג אותם.

הכתבה בשיתוף עם חברה המציעה שירותי סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות, בהן גם עבודות סמינריוניות. אחד השירותים המובילים של החברה הוא כתיבת עבודות אקדמיות בתשלום.

מאגרי מידע אקדמיים

מאגרי מידע אקדמיים הם אחד המקורות המקיפים והאמינים ביותר למציאת מאמרים אקדמיים. במאגרים אלו, יש אוסף של תכנים אקדמיים מתחומים שונים. להלן סקירה של מאגרי המידע:

1. JSTOR:

JSTOR היא ספרייה דיגיטלית המציעה גישה לאלפי כתבי עת אקדמיים וספרים. יש 2 אופציות להשתמש בספרייה זו. אופציה חינמית ואופציה בתשלום (מנוי).

2. PubMed:

PubMed הוא מסד נתונים מוביל לספרות ביו-רפואית ומדעי החיים. הוא מספק גישה למיליוני מאמרים מכתבי עת מכובדים ברפואה, ביולוגיה ומדעי הבריאות. מאמרים רבים זמינים בחינם.

3. IEEE Xplore:

IEEE Xplore הוא מסד נתונים מוביל להנדסת חשמל, מדעי המחשב ואלקטרוניקה. הוא מציע גישה לאוסף עצום של מאמרים שפורסמו על ידי המכון למהנדסי חשמל ואלקטרוניקה (IEEE). חוקרים בתחומים טכניים מסתמכים לעתים קרובות על IEEE Xplore עבור מחקר חדשני והתקדמות טכנולוגית.

4. ScienceDirect:

ScienceDirect, המופעל על ידי Elsevier, הוא מסד נתונים מדעי מוביל המספק גישה לאוסף גדול של כתבי עת, ספרים ועוד.

5. ProQuest:

ProQuest הוא מסד נתונים רב תחומי המציע גישה למגוון רחב של תכנים אקדמיים. הוא מכסה נושאים שונים, החל מעסקים וכלכלה ועד מדעי הרוח והחברה.

Google Scholar

Google Scholar הוא מנוע חיפוש, בו ניתן למצוא מאמרים אקדמיים, תזות, ספרים ועוד.
Google Scholar, שהושק על ידי גוגל בשנת 2004, הפך לאחד הכלים הפופולריים ביותר למחקר אקדמי תודות לממשק הידידותי וכמות התכנים שיש בו.

1. כיצד פועל Google Scholar:

Google Scholar סורק את האינטרנט אחר תוכן אקדמי, ומוסיף מאמרים ממקורות שונים.
הוא מספק קישורים לטקסט המלא של מאמרים כאשר הם זמינים, ישירות או דרך גישה מוסדית. ניתן לחפש לפי מילות מפתח, מחבר, כותרת, מועד פרסום וכו'.

 

2. תכונת ציטוט של Google Scholar:

אחד המאפיינים הבולטים של Google Scholar הוא תכונת הציטוט, המאפשרת לחוקרים לראות באיזו תדירות צוטט מאמר מסוים. זה עוזר לאמוד את ההשפעה והרלוונטיות של מחקר מסוים.

3. מדדי Google Scholar:

מדדי Google Scholar מספקים סקירה כללית של הפרסומים המצוטטים ביותר ומציעים תמונת מצב של המחקר המשפיע בתחום נתון. תכונה זו שימושית במיוחד לזיהוי מאמרי מפתח וכתבי עת בתחום מחקר ספציפי.

4. גישה למאמרים בטקסט מלא:

מאמרים מסוימים זמינים באופן חופשי דרך גישה פתוחה או מאגרים מוסדיים, בעוד שיש מאמרים שיהיה צורך לשלם עליהם.

ספריות

ספריות, במיוחד אלו המזוהות עם אוניברסיטאות ומכללות, הן משאבים יקרי ערך לגישה למאמרים אקדמיים. ספריות אקדמיות מציעות שפע של תכנים אקדמיים, הן בדפוס והן באינטרנט.

 

מה היה לנו עד עכשיו?