מקבץ טעויות נפוצות (שאולי במקרה ) עשיתם השנה בראיון עבודה טלפוני

מה המטרה של ראיון טלפוני?

המטרה העיקרית של ראיון טלפוני היא לתת למעסיק אפשרות להכיר אתכם בצורה ראשונית ולסנן מועמדים שלא מתאימים להמשך התהליך. בשלב זה המגייסים בוחנים האם אתם מבינים את דרישות התפקיד, האם יש לכם את הניסיון המתאים והאם אתם מסוגלים לתקשר בצורה מקצועית. אם לא תצליחו לייצר רושם חיובי, ייתכן שתיפסלו עוד לפני שהגעתם לראיון פרונטלי ולכן יש חשיבות רבה להתכונן לראיון הטלפוני בצורה נכונה וכך להימנע מטעויות מיותרות.

הכתבה בשיתוף עם חברת כח אדם חדרה. במידה ואתם מתגוררים באזור הצפון ומחפשים עבודה, אנו ממליצים לכם לגלוש לאתר האינטרנט של החברה ולקרוא בעיון את כל המידע הרלוונטי על חיפוש עבודה בצפון.

איפה אתם יכולים ליפול?

אחת הסכנות הגדולות בראיון טלפוני היא להקל ראש במעמד ולא להיערך אליו בצורה מתאימה. חשוב לזכור שזו הזדמנות להותיר רושם ראשוני חיובי, ולכן כל טעות קטנה עלולה להקשות עליכם בהמשך הדרך. בואו נבחן את הטעויות הנפוצות ביותר וכיצד להימנע מהן.

1. צורת הדיבור וההתנסחות

אחת הטעויות השכיחות בראיון טלפוני היא שימוש בשפה לא ברורה, דיבור מהיר מדי או איטי מדי ושימוש במילים שאינן מתאימות למעמד.

איך תוכלו להימנע מהטעות הזו?

תדאגו לדבר בצורה ברורה וממוקדת. שמרו על טון דיבור רגוע אך נמרץ. הימנעו משימוש בשפה עממית מדי.

2. לא להתכונן לראיון הטלפוני

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא להגיע לראיון טלפוני בלי הכנה מקדימה. ראיון טלפוני אולי נראה פשוט יחסית, אבל המעסיק עדיין מצפה שתהיו בקיאים בתפקיד המוצע ותדעו מה החברה עושה.

איך תוכלו להימנע מהטעות הזו?

קראו מראש על החברה והתפקיד. הכינו את קורות החיים שלכם לידכם.

3. לדבר יותר מדי

בעוד שחשוב לתת תשובות ברורות ומפורטות, שיחה חד-צדדית עלולה לגרום למראיין לאבד עניין.

איך תוכלו להימנע מהטעות הזו?

שמרו על תשובות ממוקדות. כאשר המראיין שואל שאלה, ענו בצורה עניינית מבלי להאריך את דבריכם. אפשרו למראיין לקבוע את קצב השיחה.

4. לדבר מעט מדי

גם לענות בתשובות קצרות מדי, זה לא טוב. תשובות של "כן" ו-"לא" עשויות לשדר חוסר עניין או חוסר מקצועיות. זכרו שהמראיין מעוניין לשמוע על הניסיון שלכם, הכישורים והאישיות שלכם ותשובות קצרות מדי לא יתנו לו את הפרטים הללו.

איך להימנע מהטעות הזו?

פתחו את התשובות שלכם, וודאו שאתם מסבירים את הנקודות החשובות. הוסיפו דוגמאות מהניסיון המקצועי שלכם כדי לתמוך בתשובות.

5. לקיים את הראיון כשאתם עייפים או לא מרוכזים

ראיון טלפוני יכול להפתיע אתכם בשעות לא נוחות, כמו בשעות הבוקר המוקדמות או בערב לאחר יום ארוך. אחת הטעויות הגדולות היא לקיים את הראיון הטלפוני כאשר אתם עייפים או לא מרוכזים.  

איך תוכלו להימנע מהטעות הזו?

אם הראיון נקבע לשעה מוקדמת, ודאו שאתם מתעוררים מספיק זמן לפניו. שתו קפה או מים כדי להתעורר ולהתמקד. אם יש אפשרות, נסו לבקש בנימוס לשנות את השעה של הראיון.

6. המראיין הוא לא חבר שלכם

המראיין הוא איש מקצוע וראיון העבודה הוא תהליך מקצועי לכל דבר. חוסר פורמליות עשוי לשדר חוסר כבוד או רצינות לתפקיד.

איך תוכלו להימנע מהטעות הזו?

שמרו על טון מקצועי לאורך כל השיחה. הימנעו משפה עממית מדי או משיחות על נושאים אישיים שאינם קשורים לתפקיד.

 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים