מהם אתרי הטבע הכי יפים במונטנגרו?

מבוא: מונטנגרו – סקירה קצרה של המדינה והיופי הטבעי שלה

מונטנגרו היא מדינה בדרום מזרח אירופה. יש לו קו חוף על הים האדריאטי. המדינה הייתה תחת שלטון של אימפריות וממלכות רבות ושונות לאורך ההיסטוריה שלה.

מונטנגרו היא מדינה קטנה עם שטח של 13,812 קמ"ר (5,332 מייל רבוע). יש בה 620,000 תושבים. בירת המדינה והעיר הגדולה ביותר של המדינה היא פודגוריצה, שהיא גם המרכז התרבותי והכלכלי שלה.
כדי לבדוק עוד מידע אודות אתרי הטבע הכי יפים באפשרותך לבדוק ב- travelers.co.il

האקלים במונטנגרו משתנה במידה ניכרת מאזור אחד למשנהו בגלל ההבדל בגובה. אזור החוף נהנה מאקלים ים תיכוני טיפוסי עם קיץ חם וחורפים מתונים בעוד שבאזורים הפנימיים יש חורפים קרים עם שלגים כבדים מדי פעם וקיץ חם עם מעט מאוד לחות.

הקדמה: מונטנגרו, מקום שאין כמותו

מונטנגרו היא מדינה באזור הבלקן של אירופה. הוא מוקף בהרים, נהרות ואגמים. למדינה שטח כולל של 13,812 קמ"ר ואוכלוסייה של 620,000 איש.

מונטנגרו הייתה מיושבת עוד מימי קדם בשל יופיה הטבעי. הנוף משתנה מהרים טרשיים ועד מישורים עצומים וקווי חוף ציוריים. ניתן לראות את היופי הטבעי של מונטנגרו ביערות, במפלים, באגמים ובנהרות.

מונטנגרו היא ביתם של מערכות אקולוגיות רבות ושונות שנשתמרו במשך אלפי שנים הודות לשטח ההררי של המדינה הכולל יותר מ-800 מיני צמחים שנמצאו בשום מקום אחר בעולם וכן מגוון רחב של מיני בעלי חיים כולל דובים וזאבים המאכלסים את היערות הצפופים של האזור.

2. הפארק הלאומי דורמיטור – אחד מדיסנילנד לאוהבי הטבע

הפארק הלאומי דורמיטור הוא אחד האתרים היפים במונטנגרו. הוא ממוקם באמצע מונטנגרו, מה שהופך אותו ליעד אידיאלי עבור חובבי טבע. בפארק יש חי וצומח עשיר ומגוונים עם למעלה מ-120 מיני יונקים, 200 מיני ציפורים ו-30 מיני זוחלים.

בפארק שתי אטרקציות מרכזיות: אגם דורמיטור והר דורמיטור. האגם הוא מקום ביקור חובה לכל אוהבי הטבע מכיוון שהוא מציע כמה נופים ציוריים נהדרים. הר דורמיטור לעומת זאת מציע כמה מסלולי הליכה מאתגרים למי שאוהב לחקור את השממה!

הפארק הלאומי דורמיטור הוא אחד מאתרי הטבע היפים במונטנגרו. זה גם חלק מהפארק הלאומי דורמיטור והוא ממוקם בחלק הצפון-מערבי של מונטנגרו. את הפארק ניתן למצוא במפגש של נהר טרה ונהר לים, שהם שני נהרות מרכזיים במונטנגרו.

הפארק הלאומי דורמיטור הוא אחד מאתרי הטבע היפים במונטנגרו כי יש לו הרבה מה להציע לכל מיני אנשים שאוהבים טבע. ישנם מינים רבים שחיים שם, כולל דובים חומים, בלינקס, זאבים וחתולי בר. ישנם גם סוגים רבים ושונים של צמחים שגדלים שם, כולל עצי אשוח ושיחי ערער.

3. קניון נהר טרה – הערוץ היפה ביותר באירופה

קניון נהר טרה הוא הערוץ היפה ביותר באירופה. זהו אתר טבע בעל חשיבות עולמית והוא ממוקם בחלק הצפון-מערבי של מונטנגרו. הקניון נוצר על ידי נהר הטארה שזורם בקניון כ-20 ק"מ. הקניון נחצב עמוק לתוך תצורות סלע אבן גיר ואבן חול, וקירותיו מגיעים לגובה של עד 300 מטרים.

קניון נהר טרה הוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר במונטנגרו. הוא הוכרז כפארק לאומי ב-1976, והוא משתרע על שטח של כ-40 קמ"ר. ישנם מסלולי הליכה רבים מסביב לקניון המציעים למבקרים נופים מרהיבים של חומותיו הסלעיות, כמו גם כמה מפלים ומערות שניתן לחקור ברגל או בסירה.

קניון נהר הטארה ממוקם בחלק המזרחי של מונטנגרו, ליד הגבול עם בוסניה והרצגובינה. הקניון משתרע על פני כ-25 ק"מ ועומקו מגיע עד ל-300 מטר.

נהר הטארה חצב את הערוץ העמוק הזה דרך מסיב דורמיטור, שנאמר כאחד מאתרי הטבע היפים ביותר במונטנגרו.

זהו גם אחד הנקיקים המרהיבים באירופה, כמו גם אחד הנקיקים הטובים בעולם.

הפארק הלאומי דורמיטור ושמורת ביוספרית

הפארק הלאומי דורמיטור ושמורת הביוספרה הוא אזור מוגן במונטנגרו. הוא ממוקם על מדרון ההר של דורמיטור בחלק הצפון מזרחי של המדינה. הפארק משתרע על שטח של 1,846 דונם.

הפארק הלאומי דורמיטור ושמורת הביוספרה הם ביתם של מינים רבים ושונים שחיים באזור זה. בפארק הזה חיים מעל 400 מיני צמחים, 60 מיני ציפורים ו-4 מיני יונקים.

בפארק הלאומי דורמיטור ובשמורת הביוספרית יש אתרי טבע רבים לבקר בהם. חלק מהאתרים הללו הם: מפל וליקה רייקה, מפל זלטני פוטוק ומפל גורניה רייקה.

הפארק הלאומי ושמורת הביוספרה דורמיטור הוא אזור מוגן במונטנגרו, הממוקם בצפון המדינה. זהו אחד מאתרי הטבע היפים ביותר במונטנגרו. הפארק ממוקם במורדות המזרחיים של הר דורמיטור, כשפסגתו הגבוהה ביותר עומדת על 2,656 מטרים.

הפארק הוקם כדי להגן על בית הגידול של מינים רבים בסכנת הכחדה כמו דוב חום ולינקס, וכן של בעלי חיים וצמחים רבים אחרים שנמצאים רק באזור זה.

מה היה לנו עד עכשיו?