כל האביזרים שרוכב אופניים צריך

מהם אביזרי רכיבה על אופניים?

רכיבה על אופניים היא ספורט שדורש אביזרים שונים. ניתן לסווג אביזרי רכיבה על אופניים לשלוש קטגוריות עיקריות: בטיחות, נוחות ושיפור ביצועים.

אביזרי בטיחות חשובים לרוכבי אופניים מכיוון שהם מספקים הגנה מפני תאונות ופציעות. לרוב הם עשויים מגומי או קצף, המשמשים לבלימת הזעזוע של ההתנגשות.

אביזרי נוחות משמשים כדי להפוך את הרכיבה לנוחה יותר עבור הרוכבים על ידי הפחתת רעידות, נקודות לחץ והתנגדות לרוח. אלה כוללים אוכפים, כידון, קסדות, נעליים ומשקפי שמש לאופניים.

אביזרים משפרי ביצועים כוללים בין היתר הילוכים, דוושות, מסגרות וגלגלים המשפרים את יעילות הרכיבה על אופניים.

רכיבה על אופניים היא ספורט שדורש אביזרים שונים בהתאם למה שאתה צריך אותם. לדוגמה, אם אתה מחפש ציוד משפר נוחות אז אוכף או נעלי אופניים יהיו מושלמים.

רכיבה על אופניים

מדוע אנשים רוכבים על אופניים?

האופניים הם אחד מאמצעי התחבורה הפופולריים ביותר. משתמשים בו אנשים מכל הגילאים ובכל חלקי העולם. אופניים הם לא רק כלי תחבורה; הם גם דרך להישאר בכושר ובריאות. עם זאת, כדי להיות מסוגל לרכוב על אופניים, אתה צריך כמה אביזרים.

רכיבה על אופניים היא צורת פעילות גופנית פופולרית במשך שנים רבות. זה לא רק בריא וטוב לסביבה, אלא גם עוזר לאנשים לרדת במשקל. זה יכול להיות גם דרך מצוינת להיכנס לכושר אם אתה לא ספורטאי. מעבר לכך זאת דרך התניידות מצוינת בסביבה אורבנית מחד או פרברית מאידך. כך שרוכב האופניים אינו מוגבל בפקקים או בתחב"צ כדי להגיע ממקום למקום

ישנם אביזרים רבים שרוכבי אופניים צריכים שיהיו איתם על האופניים. ישנה הקסדה, המגנה על ראשו של רוכב האופניים ומונעת פציעה במקרה של נפילה או התרסקות. ישנן כפפות, המגנות על הידיים מפני שלפוחיות ויבלות שעלולות להיגרם מרכיבה על אופניים לפרקי זמן ארוכים. ישנן נעלי רכיבה על אופניים המגנות על כפות הרגליים מפני שלפוחיות או כל פציעות אחרות הקשורות לרכיבה על אופניים לפרקי זמן ארוכים וכן שומרות על נוחות בעת הרכיבה על האופניים וישנם משקפי שמש לאופניים שנועדו להגן על העיניים הן מהשמש והן מאובייקטים העפים לפרצוף בזמן הרכיבה. משקפי שמש לאופניים בנויים באופן המונע חיכוך מיותר עם האויר. יתרון נוסף של משקפי שמש לאופניים הוא שמשקפי שמש לאופניים מונעים כניסת זיעה לעיניים ומאפשרים נסיעה בטוחה ומהירה מבלי צורך להוריד את היד מהכידון כדי לנגב זיעה.

נעלי רכיבה

נעלי רכיבה הן חלק חשוב מציוד הרכיבה. הם מגנים על רגלי רוכב האופניים מהלם כביש ומספקים אחיזה איתנה על הדוושות, ובכך מגדילים את היעילות והעברת הכוח.

נעלי רכיבה מגיעות בשני סוגים בסיסיים: ללא קליפס או ללא קליפס. לנעלי רכיבה ללא קליפס יש קליפס מובנה בסוליה הנצמד לדוושה, בעוד לנעלי רכיבה ללא קליפס אין קלע כזה והן מאובטחות באמצעות רצועות או שרוכים.

נעלי אופניים הן סוג של נעל לרכיבה על אופניים. הם נועדו לספק אחיזה טובה יותר על הדוושות, להפחית מתח ועייפות בכפות הרגליים ולשפר את יעילות הדיווש.

נעלי כביש מיוצרות במיוחד לרכיבה על כבישים סלולים. הן נוטות להיות נוקשות יותר מנעלי אופני הרים, ויש להן חתך נמוך יותר בגב, כך שניתן ללבוש אותן עם גרביים רגילות או גרבי רכיבה מרופדות דקות. נעליים אלו לרוב יקרות יותר מנעלי אופני הרים מכיוון שהן משתמשות בחומרים יקרים יותר.

נעלי רכיבה – נעלי אופניים, נעלי כביש מגיעות בסגנונות שונים כמו נעל אופניים שטוחה עם דוושה, נעל אופניים ללא קליפ, נעל אופני הרים ונעל כביש.

 

מה היה לנו עד עכשיו?