איך ניתן לשדרג לתשתית אינטרנט מהירה בכתובת מגוריכם ?

אינטרנט מהיר הוא צורך חיוני בכל בית כמעט. אם החיבור הקיים מונע מכם ליהנות מכל האפשרויות שמציע האינטרנט, כדאי גם לכם לשקול את שדרוג התשתית. כאן בעמוד תמצאו תשובות לכל השאלות הנפוצות: למה כדאי להגביר את המהירות, איזו תשתית מבטיחה את החיבור המהיר ביותר, מהי העלות של המהלך ואיך אפשר לוודא שהוא באמת כדאי.

איך אינטרנט מהיר משפר את החיים?

יש לא מעט אנשים שמסתפקים במהירות הקיימת. הסיבה לכך היא שלא תמיד אפשר להבין איך ייראה השימוש באינטרנט עם חיבור מהיר יותר, וכל עוד אין בעיות משמעותיות או תקלות אין לכאורה אינטרס לשנות את המציאות. בהקשר הזה חשוב לזכור שקצב השינויים בעידן הנוכחי מהיר מאוד.

לפני 25-30 שנים ברוב הבתים בכלל לא היה אינטרנט. כשהתחלנו לגלות את הרשת העולמית, החיבור התבצע דרך מודם, היה איטי מאוד (56KB בשנייה) וסבל מניתוקים רבים. 

בנוסף, לפני 20 שנים לא היו עדיין סמארטפונים (שלפעמים נשענים גם הם על תשתית האינטרנט בבית). היום אף אחד כמובן לא מדמיין את החיים בלי חיבור קבוע לאינטרנט ובלי הטלפונים הסלולריים החכמים.

באופן דומה אחרי שעוברים לחיבור מהיר באמת, קשה להבין איך בכלל הסתדרנו עם תשתית איטית – מה גם שהיום כולנו צופים בסרטים דרך האינטרנט, משחקים במשחקים שמחייבים העברת נתונים בקצב מהיר ויש אפילו בתים שבהם מותקנות מערכות חכמות מבוססות רשת, כך שהתועלת של חיבור מהיר הולכת וגדלה.

מהי התשתית שמספקת את המהירות הגבוהה ביותר?

יש 3 סוגים של תשתיות אינטרנט: DSL, כבלים וסיבים אופטיים. התשתית שמאפשרת להתחבר במהירות הגבוהה ביותר היא הסיבים האופטיים. הסיבה לכך היא שאותות אופטיים עוברים לאורך הסיבים במהירות גבוהה מאוד, גם בזכות מהירות האור, וגם בזכות המבנה החכם של הסיבים. זוהי גם התשתית שנחשבת לאמינה ביותר וליציבה ביותר, וגם מבחינת אבטחת מידע זו האופציה המומלצת.

החברות השונות שמספקות את התשתית החיונית, ובראשן אנלימיטד שהוקמה במיוחד למטרה זו, פרסו סיבים אופטיים בחלקים נרחבים של מדינת ישראל. כדי לבדוק אם תשתית אינטרנט מתקדמת זו רלוונטית עבורכם, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לאתר של חברה שמציעה את השירות ולהקליד את הכתובת שלכם.

איך לשדרג לתשתית מהירה במינימום מחיר?

כשהאפשרות לשדרג קיימת, וברוב הכתובות היא כאמור קיימת, השלב הבא הוא להשוות הצעות של חברות אינטרנט שונות. כל חברה מציעה מהירויות שונות – למשל 1GB, 5GB ועוד – ולכן כשמשווים את המחיר של ההצעות של כל החברות אל תשכחו לוודא שאתם מתייחסים לאותה מהירות.

בבתים גדולים השימוש בתשתית מתבצע במקרים רבים גם במרחק גדול יחסית מהנתב עצמו, למשל במרפסת או בחצר. במצב כזה, רצוי לבחון גם את הפתרונות לגלישה מהירה בכל מקום.

כמו כן מומלץ לבדוק איזו חברה מציעה מבצעים אטרקטיביים לטווח ארוך. כשיש הצעות שכוללות הנחה משמעותית לחודשיים או שלושה, כדאי לחשב מהי העלות הכוללת לאורך שנה או שנתיים, וכך לדעת מהי ההצעה האטרקטיבית ביותר באמת.

מרכיב נוסף הוא המענה הדיגיטלי של כל חברה, כלומר מגוון הפעולות שניתן לבצע באופן עצמאי, כך שתוכלו ליהנות מהחיבור המהיר בנוחות וביעילות.

מה היה לנו עד עכשיו?