השכרה מול קניה – בחיר ת גישה בתחום ה דיור בישראל

אחת ההחלטות החשובות יותר שעומדות בפני ישראלים כיום היא האם לשכור או לקנות נכס. לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות שלה, ובחירה נכונה (ליתר דיוק, בחירה שמתאימה יותר ספציפית עבורכם) תלויה בגורמים שונים. במאמר זה, נסקור את השיקולים שיכולים לעזור לכם לקבוע האם שכירות או רכישה הן בחירת הדיור הטובה ביותר עבורכם.

שיקולים פיננסיים

הוצאות שנעשות מראש

בעת השכרה, העלויות המוקדמות בדרך כלל נמוכות יותר. בדרך כלל תצטרכו לשלם פיקדון ואולי חודש או חודשיים דמי שכירות מראש. קנייה, לעומת זאת, דורשת מקדמה משמעותית, עלויות סגירה, ואפשר גם עמלות נוספות כמו מיסי העברת רכוש.

הוצאות חודשיות

שכירות גורמת לרוב להוצאות חודשיות צפויות יותר מכיוון שאתם לא צריכים לדאוג לגבי ארנונה, תחזוקה וביטוח דירה. בעת הקנייה, יש לכם יתרון בבניית הון עצמי לאורך זמן, אך יהיו לכם גם עלויות ואחריות שוטפות.

פוטנציאל השקעה

נדל"ן יכול להיות השקעה לטווח ארוך. כשאתם קונים נכס, יש לכם פוטנציאל לשבח נכס לאורך זמן, מה שיכול לספק יתרונות כלכליים בעתיד. באתרי אינטרנט רבים כגון הומלי ניתן למצוא כיום הרבה דירות שמתאימות להשקעה. שכירות לא מציעה את פוטנציאל ההשקעה הזה.

שיקולי אורח חיים

גמישות

השכרה מספקת יותר גמישות. אם העבודה שלכם מחייבת אותכם לעבור דירה בתדירות גבוהה או שאתם לא בטוחים לגבי התוכניות ארוכות הטווח שלכם בישראל, השכרה עשויה להיות הבחירה הטובה ביותר. קל יותר לעבור דירה כשחוזה השכירות שלכם מסתיים, בהשוואה למכירת נכס.

התאמה אישית של נכס

כבעל בית, יש לכם את החופש להתאים את הנכס שלכם לטעמכם. אתם יכולים לשפץ, לקשט ולבצע שינויים מבלי לבקש רשות. לשוכרים יש בדרך כלל מגבלות על שינויים בנכס ובמקרים רבים השוכרים נאלצים אפילו לבחור בין לגור בדירה עם רהיטים ששייכים לבעל הנכס (ואין לו אפשרות לאחסן אותם במקום אחר) לבין לחפש דירה אחרת במידה והם רוצים לרכוש ריהוט שיותר מתאים להעדפות ולצרכים שלהם.

תנאי שוק

מגמות בשוק הנכסים

העריכו את תנאי שוק הנכסים הנוכחיים באזור . במקרים מסוימים, רכישה עשויה להיות משתלמת יותר מאשר השכרה, במידה ויש לכם חסכונות מספיק גדולים בשביל לנצל אותם בתור הון ראשוני לרכישת נדל"ן.

ביקוש בשוק השכירות

בשווקי שכירות עם ביקוש גבוה, ייתכן שתגלו שמחירי השכירות עולים במהירות. במקרים כאלה, זה עשוי להיות משתלם יותר לקנות נכס, במיוחד אם אתם מתכננים לגור באזור לתקופה ממושכת.

תחזוקה

כבעל בית, אתם אחראים לתחזוקה ותיקונים של הנכס. בתור שוכרים, זה פשוט לא כאב הראש שלכם.

לסיכום

ההחלטה לשכור או לקנות בישראל תלויה במצבכם הכלכלי, העדפות אורח החיים, תנאי השוק, ויעדים ארוכי טווח. לשתי האפשרויות יש יתרונות, ואין תשובה חד-משמעית. חשוב להעריך היטב את הנסיבות שלכם ולשקול את הגורמים הנידונים כאן כדי לבצע בחירה נבונה שתואמת את צרכי הדיור והשאיפות שלכם.

מה היה לנו עד עכשיו?